Головна » Файли » Сторінка психолога

Чи варто робити «домашку» з дітьми?
16 Лютого 2021, 12:03

Три причини, чому дитина робить «домашку» з батьками.

Випадки, коли діти «звикають» робити домашні завдання під наглядом батьків і цей процес вже стає своєрідним домашнім ритуалом - не рідкість. Але є конкретні причини, чому так відбувається.

Дитині хочеться побути з батьками

Іноді і на превеликий жаль - це один з небагатьох способів в арсеналі дитини, щоб привернути увагу мами чи тата. «Я не буду робити домашку, тоді батьки сядуть зі мною поруч, і ми будемо це робити разом» - ось такі думки можуть закрастися в голову школяра.

Якщо відчуваєте, що дитина недоотримує уваги або таким чином намагається маніпулювати вами, щоб «забрати» час братика або сестрички або ж просто намагається використовувати шкільну «домашку» як привід для спілкування - бийте на сполох. І починайте проводити з дитиною більше часу, але не за виконанням шкільних завдань. Нехай це будуть ігри або прогулянки, розмови про щось цікаве.

 

Дитина дійсно не справляється з домашніми завданнями

Таке теж буває. І якщо ви різко відмовитеся допомагати з «домашку» дитині, якій важко дається навчання - за аналогією з тим, як людей кидають у воду, сподіваючись, що ті вмить попливуть, - стратегія не спрацює. Дитина «потоне» в невиконаних домашніх завданнях, отримає величезний стрес. А ви, фігурально кажучи, почуєте: «Більше я не попливу».

Буває і таке, що домашні завдання даються вчителями без урахування вікових особливостей або «Зірочка», але виконати їх повинні всі. У таких випадках ваш школяр теж може самостійно не впоратися і звернутися за допомогою-роз'ясненням. І ось тут нас підстерігає ще один різновид складнощів: пояснювати щось власним дітям часто буває о-о-дуже непросто. Батькам може здаватися, що дитина «пригальмовує» або спеціально робить вигляд, що не розуміє «елементарних речей». Або ви і самі відчуваєте, що не вмієте правильно донести потрібну інформацію. Тоді мами і тата починають злитися, хтось може підвищити голос. На тлі суперечки батьки «відштовхують» дитини, а дитина - їх: «Ти не вмієш пояснити».

Щоб таких випадків у вас не траплялося, краще делегувати пояснення складних граматичних правил і побудови формул «людині на аутсорс» - хто це буде, оберіть самостійно.

 

Перфекціонізм

Саме тривожні діти найчастіше бояться допустити помилку, тому їм потрібен «наглядач», який підкаже в потрібний момент: «Ось тут не так, а ось тут - так». Але це називається по-іншому, дорогі батьки: у дитини забрали право на помилку. Перфекціонізм - не дуже хороша річ, якщо мова йде про виховання. А помилки може знайти і озвучити вчитель, не ви. Не бійтеся, що ваша дитина буде помилятися, тим більше не корите за найменші помилки і помарки, щоб не сформувати «комплекс невдахи».

Ви - той самий перфекціоніст, який швидко «спалахує»? Тоді, якщо є можливість, нехай дитина виконує «домашки» після уроків в школі в групі продовженого дня. Або на перших порах зі складним матеріалом допоможуть більш відсторонені емоційно члени сім'ї або якщо дозволяють фінанси - репетитор.

Створюємо схему для самостійного виконання «Домашек»

У 1-му і 2-му класах «Домашек» немає. Тому з 3-го класу дитина повинна справлятися із завданнями без допомоги дорослих. Батьки не повинні «підміняти» вчителів - просто тримайте це в голові. Навпаки, ви повинні стимулювати самостійність вашого школяра і навчити його не боятися можливих помилок.

Якщо є виражена залежність (як дитяча, так і батьківська) в спільному виконанні «Домашек», ситуацію можна вирішити, дотримуючись простих, але дієвим правилам.

Крок 1

Доброзичливо поговоріть з сином або дочкою про те, чи готова дитина взяти на себе повну відповідальність за навчання - «домашки» теж входять в навчальний процес.

Крок 2

Поговоріть про те, які предмети і завдання дитина вважає складними, а які даються легко. Далі - бесіда про самоорганізацію. «Ти прийшов додому, переодягнувся, поїв і трохи відпочив. А потім з хорошим настроєм можеш сідати за домашки. Якщо завдання важке - краще зроби його з самого початку. Це називається «з'їсти жабу». Отже, «з'їдаємо жабу», робимо найважливіше, а потім приступаємо до більш приємним / цікавим завданням. Натхнення буде чимало, адже гордість за «з'їдену жабу» обов'язково подарує викид ендорфінів.

При виконанні «Домашек» дитини не повинні відволікати ні гаджети, ні телепрограми, ні музика. Домовтеся, що всі фактори відволікання залишаються на час домашньої роботи в стані «заморозки».

Крок 3

Домовтеся, що затягувати виконання домашньої роботи не слід. Поговоріть, скільки часу дитина повинна виділяти на певний предмет - математику, мову, фізику, біологію.

Крок 4

Домовтеся з дитиною, що разом проводите експеримент. Протягом місяця син або дочка буде самостійно виконувати «домашки». На цей час ви взагалі не берете участь в «урочної» життя.

«Домашка», як ми вже розібралися, - дитяча відповідальність. Якщо дитина навіть вибере опцію «не виконувати домашнє завдання» - це теж його відповідальність. Адже наслідки своїх дій потрібно буде відчути, наприклад, через погані оцінки. Це теж корисний досвід. А ваша батьківська задача - підтримати і не забувати: ви не «погані батьки», ви дозволили дитині взяти на себе відповідальність.

Категорія: Сторінка психолога | Додав: ykalinskaya13
Переглядів: 130 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]