Головна » Файли » Сторінка психолога

Як навчити школярів користуватися гаджетами за правилами етикету.
27 Листопада 2018, 17:14

Цифрове дитинство і юність - реалії сьогоднішнього дня. Адже діти нового покоління, яке так і називають digital natives, ніби народилися з програмою для освоєння техніки. Але як навчити школярів здоровим відносинам з гаджетами і чи варто встановлювати заборону на телефони та планшети?

Правила - однакові для дітей і дорослих

Нас всіх чекає цифрове майбутнє. Тому говорити дитині: «Гаджети - це погано, зведи час перебування в планшеті до мінімуму» - це все одно, що стверджувати: «Ніж - знаряддя вбивства».

Чи не перетворюйтеся в диктатора: заборона на гаджети в сучасному світі виглядає, як мінімум, нелогічно.

Тому спробуйте не заборонити, а навчити користуватися. Згадайте чудовий вислів: чи не виховуйте дітей - виховуйте себе. Адже діти копіюють поведінку близьких.

В першу чергу варто переглянути власні відносини з цифровими приладами і запитати себе: як багато часу ви цього приділяєте? Як часто перевіряєте пошту, гортає сторінки соцмереж? Чи є у вас дні, вільні від електроніки?

У будь-якій сфері, в тому числі віртуальної, треба встановити не заборони, а правила і кордони, які будете поважати і ви, і дитина.

Створіть зону, вільну від смартфонів і ноутбуків

Гарна ідея - виділити «острівці» простору, які завжди будуть вільні від гаджетів. Дайте зрозуміти дитині, що у вашому будинку є місця, які завжди повинні бути вільними від пристроїв. Наприклад, спальня. Поясніть, що приносити планшети, телефони та ноутбуки можна куди завгодно, крім цієї кімнати.

У школі - режим «авіа» або «без звуку»

Сьогодні в школах за замовчуванням встановлюють це правило. Слід пояснити дитині, що зателефонувати батькам можна на перерві. І взагалі, перевіряти повідомлення та оповіщення краще не під час уроку.

Це потрібно для того, щоб школяр розсіював увагу, а навчився концентруватися. Тому, щоб діти не спокушалися, в деяких навчальних закладах учнів цілком доречно просять здавати гаджети перед початком занять, а потім забирати після закінчення уроків.

Режим «авіа» або «без звуку» слід встановлювати і в інших публічних місцях, де розмови або світло екрана можуть відвернути оточуючих.

Наприклад, в кінотеатрі або лікарні.

Вдома- регламентований режим!

Вдома дорослим потрібно домовитися з дитиною: є чітко відведений час, коли можна пограти в ігри: наприклад, з 20:00 до 21:00. А ось з 18:00 до 19:00 - час для вечері і спілкування з близькими.

Подбайте про якість контенту

Нехай гаджети вашої дитини служать інструментом пізнання, а не тільки сурогатом спілкування. Виділяйте 15-20 хвилин в день, щоб пограти з дитиною в корисні розвиваючі ігри, яких зараз чимало для школярів різного віку.

Якість контенту набагато важливіше, ніж час, який дитина проводить з пристроєм.

Заборона телефонів в школах: аргументи прихильників і критиків

Нехай в пріоритеті будуть навчальні ігри та програми, які допоможуть школяреві тренувати навички уваги і спілкування. Завантажуйте на влаштування дитини цифрові програми, які розроблені спільно з дитячими психологами та педагогами або отримали їх схвалення.

Спостерігайте за реакцією дитини на ці програми: переконайтеся в тому, що його захопили розвиваючі ігри. Тоді ви не будете турбуватися, що час, проведений з планшетом і телефоном, пройшло даром.

До 10 років - «батьківський контроль» в мережі

Я проти повного контролю над особистою інформацією дитини: дорослі повинні виховувати у дітей почуття особистих кордонів, вчити поважати ці межі.

Тому скажіть дитині: «Я тобі довіряю, не читаю твої месенджери, але хочу забезпечити твою цифрову безпеку».

Навчайте дітей бути уважними в мережі: розкажіть, що не можна розміщувати фото і конфіденційну інформацію там, де сторонні можуть дізнатися, наприклад, вашу адресу чи номер школи. Зловмисники можуть це використовувати в своїх цілях.

Перед публікацією будь-якого фото запропонуйте дитині гру в Шерлока Холмса. Нехай спробує по своїй фотографії встановити якусь особисту інформацію, яку можна використовувати проти нього. Також можна проаналізувати чужі фотографії, і на їх прикладі показати, як інформація з фотографій може нашкодити.

Категорія: Сторінка психолога | Додав: ykalinskaya13
Переглядів: 5 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]